Translate

понеделник, 26 ноември 2018 г.

ИНТЕГРИРАНИ СИСТЕМИ ЗА УПРАВЛЕНИЕ


Практиката ми в областта на проектирането, изграждането и внедряването на Системи за управление на качеството (ISO 9001), Системи за управление на информационната сигурност (ISO 27001) и Системи за управление на услугите (ISO 20000-1) показва, че все повече организации имащи такива изградени и функциониращи самостоятелно системи се ориентират към тяхната интеграция. Това се определя от няколко основни фактора:

1. Изискванията на бизнеса за използване на една, обща за процесите, продуктите, услугите и информационната сигурност интегрирана система за управление. В много случаи, бизнеса разглежда (не без основание) интегрираните системи за управление , като много съществен елемент от цялостното управление на функционирането на организацията  и постигането на нейните цели;

2. Изискванията на бизнеса за икономичност и ефективност на изграждането, функционирането, поддръжката и развитието на системите за управление. В този смисъл, една интегрирана система за управление, напълно покрива тези изисквания;

3. Хармонизирането на стандартите, в контекста на използването на единна (обща) структура, при запазване на различията при изискванията. Тази обща структура силно облекчава усилията по създаването на интегрирани системи за управление, вкл., на тяхната документална част. Освен другото, улеснява се и процеса за интегриране на вече създадени и функциониращи, отделни  системи за управление.

Отчитайки засиления интерес към интегрираните системи за управление в платформата за дистанционно, асистирано самообучение InfoSec Learning Management Systmem, започва публикуването на курсове за обучение по самостоятелно изграждане на такива системи. Първия курс, който ще бъде публикуван до 15.12.2018 e свързан с изграждането на Интегрирана система за управление на качеството (ISO 9001:2015) и информационната сигурност (ISO 27001:2013).

https://infosec.learning-portal.org/

Пламен Каменов