Translate

четвъртък, 17 декември 2015 г.

Дистанционно обучение по ISO 20000-1 - Информационни технологии - Система за управление на услугите - Изисквания



ПРОГРАМА ЗА ДИСТАНЦИОННО ОБУЧЕНИЕ ПО 

ISO 20000-1:2011 - Информационни технологии — Управление на услуги —Част 1: Изисквания към системите за управление на услуги (СУУ)



ОСНОВНИ ЦЕЛИ НА ПРОГРАМАТА

Да подготви обучаемите за:
- планиране, управление и контрол на дейностите, свързани с проектирането, изграждането, внедряването, експлоатацията и развитието на СУУ;
- разработване и поддръжка на СУУ;
- участие в провеждането на вътрешни одити по управление на услугите.

ОРГАНИЗАЦИЯ НА ОБУЧЕНИЕТО
Обучението се извършва на база предоставени на обучаемия, необходимия и достатъчен за целите на обучението материали – стандарти, презентации, документи, блок схеми и др., поотделно  за всеки един от учебните модули (2 бр.) на Програмата.
На базата на тези предоставени материали, обучаемият провежда самоподготовка. По време на самоподготовката обучаемият може да задава въпроси, свързани с материалите от съответния модул.
След приключване обучението по съответния модул се провежда тест, за оценка на придобитите знания.
Като основен метод за комуникация се използва електронната поща – за предоставяне на материали за обучение, за задаване на въпроси, за отговор на въпроси, за предоставяне на тестове и др.
След завършване на обучението, обучаемия получава Удостоверение за завършено обучение с приложения – Програмата за обучение и Резултати от проведените тестове.

ВРЕМЕТРАЕНЕ НА ОБУЧЕНИЕТО 
Препоръчителното време за изпълнение на Програмата и в рамките на един месец
ВОДЕЩ ОБУЧЕНИЕТО
ПЛАМЕН ИВАНОВ КАМЕНОВ - Одитор по ISO 20000-1
infosecservicebg@gmail.com
0886 655 315

ЗА ПРОВЕЖДАНЕТО НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ТАЗИ ПРОГРАМА СЕ ПОДГОТВЯ, СЪГЛАСУВА И СКЛЮЧВА ДОГОВОР МЕЖДУ ОБУЧАЕМИЯ И ВОДЕЩИЯ !
СЪДЪРЖАНИЕ НА ПРОГРАМАТА:

МОДУЛ 1 – ПРЕГЛЕД И АНАЛИЗ НА ИЗИСКВАНИЯТА НА ISO 20000-1:2011
Съдържание:

Въведение в СУУ
1.Общи положения и приложение на ISO 20000-1
2.Термини и определения

Общи изисквания към СУУ
1.Отговорност на Ръководството
2.Управление на процеси, обслужвани от трети страни
3.Управление на документацията
4.Управление на ресурсите

Създаване и подобряване на СУУ 
1.Планиране на СУУ (Планиране)
2.Внедряване и експлоатация на СУУ (Изпълнение)
3.Мониторинг и проверка на СУУ (Проверка)
4.Поддържане и подобряване на СУУ (Действие)

Разработка и преход към нови или изменени услуги
1.Общи положения
2.Планиране на нови или изменени услуги
3.Разработка / проектиране на нови или изменени услуги
4.Преход към нови или изменени услуги

Процеси за предоставяне на услуги
1.Управление на нивото на  услугата
2.Отчитане на услугите (нивото на  изпълнение)
3.Управление на услугата – наличност и непрекъснатост
4.Бюджет и счетоводство на услугите
5.Управление на капацитета на услугите
6.Управление на сигурността на информацията

Процеси на взаимоотношения
1.Управление на бизнес взаимоотношенията
2.Управление на доставчиците

Процеси по вземане на решения
1.Управление на инциденти и заявки за услуга
2.Управление на проблеми

Процеси за управление
1.Управление на настройки
2.Управление на промени
3.Управление на пускането и развръщането на услугата

Провеждане на тест за оценка на придобитите знания

МОДУЛ 2 – ПОДХОД И ПРАКТИКИ ЗА ИЗГРАЖДАНЕ НА СУУ
Съдържание:

Планиране и внедряване на управлението на услуги 
1.Планиране на управлението на услуга (Планиране) – обхват на управлението, подход за планиране, обхват и съдържание на План за управление на услуга
2.Осъществяване управлението на услуга (Изпълнение)
3.Мониторинг, измерване и преглед (Проверка)
4.Непрекъснато наблюдение (Действие)

Планиране и осъществяване на нови или променени услуги
1.Основни въпроси, подлежащи на оценка
2.Записи на промените

Доставяне на услуга
1.Каталог на услугите
2.Споразумение за ниво на услугата (SLA)
3.Процес на управление на нивото на услугата (SLM)
4.Отчитане на услугата – Доклади за услуга
5.Стратегия за непрекъснатост на услугата

Процеси на взаимоотношения – доставчик / потребител на услуга
1.Управление на бизнес взаимоотношенията
2.Управление на доставчиците
3.Управление на договорите

Разрешаване на спорове
1.Управление на инциденти
2.Управление на проблеми

Процеси на контролуправление на конфигурациите и промените

Процес на пускане в действиеуправление на пускането в действие, политика, планиране, верификация, документация, дейности след пускане на услугата

Провеждане на тест за оценка на придобитите знания

Няма коментари:

Публикуване на коментар